Bicikli i oprema Stručne teme Svijet biciklizma

Novosti iz FOX-a: CTD za još efektivniju vožnju

Uz novo, kraće ime (Fox), novu interenet adresu (www.ridefox.com) i osvježeni logotip, stari dobri Fox Racing Shox na tržište je izbacio i neke novitete koji su ovih dna pobudili pažnju biciklističke javnosti. Fox koji je premium brend na polju suspenzija za motocikle i bicikle, poznat je po inovacijama a ovaj put prezentiraju staru ideju u varijanti spremnoj za tržište. Radi se o želji da se od bicikla “izvuče” maksimum na što različitijim terenima. Novost se zove CTD.

FOX CTD je implementacija koncepta koji osigurava podešavanje konfiguracije suspenzija i geometrije bicikla zavisno od potrebe u praksi. Sama skraćenica CDT govori puno: Climb – Trail – Decent (Uspon – Staza – Spust). Radi se dakle o ideji da sami vozači podešavanjem optimiziraju odziv cjelokupnog bicikla zavisno od uslova. Različiti modovi rada postižu se podešavanjem tvrdoće i brzine odziva (rebound) prednje i zadnje suspenzije, kao i opciono visine sjedišta (pomoću teleskopske cijevi sjedišta). Iako je princip jednostavan, Fox se nije zadovoljio sa dosadašnjim pristupom “lockuot na usponu, puni hod na spustu”. Ovaj put su otišli korak dalje pa su integrisali svoje postojeće inovativne tehnologije Teralogic, za prednju suspenziju i ProPedal za zadnju.  Na ovaj način je postignuto da suspenzije “rade” i na usponu, ali samo kada treba (na neravnom terenu).

  

Tehnički gledano, da bi se postigao želejni rezultat, bilo je potrebno osigurati da se lako kontroliše protok medija u opruzi (zraka) i komorama za rebound (ulja). Tako recimo u “climb” modu, zrak prolazi samo kroz inercione ventile (ventili koji se otvaraju samo u slučaju nailaska na neravninu, rupu ili izbočinu) dok su “trail” i “decent” ventili zatvoreni.

 

U “trail” modu rada otvaraju se odgovarajući ventili koji omogućavaju brzu/srednje brzu kompresiju i sporije vraćanje (rebound) suspenzije što u prosjeku naviše i treba na stazama.

 

U modu rada za spust, otvaraju se ventili koji omogućavaju brz kompresiju i varijabilno srednje brz rebound. Zrak se sažima u glavnoj (najvećoj) komori čime se (uz dodatne opcije) postiže linearnija karakteristika opruge.

 

Podešavanje se radi jako jednostavno, pomoći prekidača koji se nalaze na samim amortizerima i teleskopskoj cijevi sjedišta, ili pak na upravljaču ukoliko su instalirane remote kontrole što smo do sada viđali samo na nekim biciklima poput Scott i Bionicon FS bajkova. Iako su u vožnji mnogo praktičnije, remote kontrole se zbog enormne količine dodatnih kablova na biciklima ne čine baš kao genijalna ideja.

 
 

CTD sistem će se moći naći na puno vilica 32 i 34 (osim modela 32 Terralogic), te u svim razredima Factory. Ugrađuje se i na modele Talas pri čemu stara kontrola hoda amortizera ostaje na lijevoj strani. Iako nije novost, vrijedi napomenuti da će nove suspenzije imati Cashima premaz koji uveliko (i do 50%) smanjuje trenje cijevi viljuške i semeringa.

 

Iako nema puno direktne veze sa biciklizmom, Fox je prezentirao i aplikacije za smart telefone, tj. konkretno aplikaciju za iPhone i iPod i to za potrebe podešavanja rada amortizera. Dovoljno je znati kod amorizera koji piše na poleđini, i aplikacija vas vodi korak-po-korak kako ga optimizirati.

  

Foto: BikeRadar.com

[wzslider]

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.