Svijet biciklizma

EKSKLUZIVNO: Izvještaj sa EUROBIKE-a 2009

Friedrichshafen, gradić na Bodenskom jezeru (Bodensee) u jugozapadnom dijelu Njemačke, posljednjih godina postao je prava bajkerska Mekka. Entuzijasti iz cijelog svijeta dolaze svakog septembra kako bi se iz prve ruke informisali o inovacijama iz svijeta biciklizma. Sa preko 1000 izlagača i 100.000 m2 površine Eurobike je najveći sajam biciklizma na svijetu. Stručnjaci iz ove industrije, distributeri, prodavači bicikala ali i obični posjetioci zajedno su se divili još jednoj paradi inovacija i novih trendova!
Ovaj put naš kolega Ervin Hastor iz prve ruke donosi ekskluzivni izvještaj sa ovogodišnjeg Eurobike-a. Uživajte!:)
Na ovogodišnjem Eurobike-u su uočljiva tri trenda:

  • smanjenje mase
    Nikakvo iznenađenje: MTB bicikla ce u 2010 biti još lakši. Race hardtail bajkovi dostižu granice koje su do skoro bile pojam samo za cestovne brzince.
  • “šareniji” dizajn
    Crna boja je slijedeće godine samo još na Karbon dijelovima popularna. Inače je “šareno” nadolazeći trend. Proizvođači pokušavaju sa šareno obojenim dijelovima daju akcente svojim proizvodima i time unesu dašak vedrih boja u svijet MTB.
  • povećanje hoda suspenzija
    Amortizeri dobivaju više hoda. Fully modeli sa 120mm suspenzijama su se etablirali u klasi tour/maraton i time brišu sa scene klasične 100mm fullye u ovom segmentu. U All-Mountain klasi sve više dominiraju modeli sa podesivih 150mm, što ih čini prilagodljivim svakom terenu te time daju vozaču još veći užitak uz veću sigurnost i upravljivost u vožnji.

Cannondale

Moto Cannondale-a je očito „punom parom naprijed“! Cilj- svjetski vrh. To pokazuje i činjenica da su Amerikanci angažirali njemačkog star-konstruktora Peter Denk-a koji je prije radio za Scott (po mnogima broj 1 konstruktor karbonskih ramova).


Ekstra lagani aduti za novu sezonu, Flas i RZ One

Najnoviji podvig je Cannondale Flash, hardtail koji je u top izvedbi težak nevjerovatnih 7,5Kg! Držeći ga u ruci, nebih mu ni toliko dao! Ali kada se vide super lagane uske gume bez profila, pitam se gdje voziti sa ovim bolidom. Sa adekvatnim gumama i ovaj model je nešto tezi. Ipak ispod 8Kg! Međutim, zbog cijene od 8000 EURa u top verziji, samo rijetkima će biti od koristi. Flash ce naravno biti dostupan i u Alu varijanti.
Također, novi će biti All-Mountain modeli RZ ONE20 i RZ ONE40 koji će također u svojim top verzijama biti u ovoj kategoriji jedni od najlakših na svijetu.
U 2010 ce konačno „svi“ moći voziti popularnu Lefty viljušku!
Naime do sada je popularne „jednoruke bandite“ bilo moguće montirati samo na Cannondale ramove. Od slijedeće godine Cannondale nudi Lefty-viljuške u setu sa specijalnim adapterom tako da se može montirati na „svaki“ ram. Siguran sam da ćemo ih ubuduće češće viđati!

Specialized

Specialized u slijedećoj sezoni pravi invaziju novih modela iako su „stari“ većinom tek dvije godine u prodaji. Amerikanci se time i dalje žele zadržati na tronu svjetske MTB scene.
Iako je popularni Stumpjumper tek dvije godine star, šef-konstruktor Specialized-a, Jan Talavasek njegovu zamjenu objašnjava ovako: “Kada vidimo mogućnost da napravimo bolji bike, onda mi to radimo, cilj je biti najbolji“! Novi Stumpjumper to i obećava, u top verziji samo 10,6Kg težak, sa amortizerima hoda 140mm umjesto dosadašnjih 120mm. Lagani trailbike sa velikih 140mm hoda, možda je i najveća zvijezda ovogodišnjeg Eurobike. Nažalost, nisam imao priliku za test vožnju (op.ur. kao neki 🙂 ).


Enduro i Epic, dvije Specialized-ove full-suspension perjanice za različite namjene

Još više hoda će trail entuzijasti naći u novom Enduro modelu koji će u prodaju ići u dvije verzije, karbon i alu.
U kategoriji 29inčnih točkova, Specijalized je također top. Sa superbrzim Epic29 i superlaganim Stumpi-Hardtail29 idu u ofanzivu u ovom sve popularnijem segmentu. Izvještaji sa test vožnji? Jako pozitivni! Pitajte Ninu! 😉 (op. ur. izvještaj sa test vožnje modela za 2010 možete pogledati na CC forumu)

Scott

Scott je prošle godine napravio senzaciju sa novim Genius modelom. Ove godine koncentracija je bila na poboljšavanju i dotjerivanju postojećih produkata. Jedina novost kod bicikala je novi freerider Voltage koji je rađen za mlađe kupce i ljubitelje bike-parkova.Što se tiče modernizacije postojećih modela, mnogo prašine je digao novi Twin-Lock „daljinski“ na upravljaču sa kojim će se ubuduće pored zadnje suspenzije moći blokirati i prednja. Za postojeće modele moći će se kupiti set za nadogradnju (90 EUR).

Cube

Njemački Cube ne spava na lovorikama zbog dostignuća i tržišnih uspjeha posljednjih godina. Od relativnog anonimusa, Nijemci su se pretvorili u popularnog i respektabilnog proizvođača bicikala sa spektakularnim modelima i (jako bitno) pristupačnih cijenama. Za 2010 imaju nove karbon hardtail, karbon All-Mountain i freeraider perjanice. Možda najzanimljiviji je novi karbon hardtail. Sa novim Carbon-Reaktion hardtailom Cube dokazuje da karbon ne mora biti enormno skup. Naime, sa cijenama između 1600 EUR do 2400 EUR ovo je konačno karbon hardtail za širu masu kupaca, nas običnih smrtnika. Međutim, Carbon-Reaktion nije neki „jeftini“ karbonski bike, nego naprotiv ima sve inovacije posljednjeg vremena, poput Shimano Pressfit unutrašnjih ležajeva, konusna cijev glave upravljača, u ramu sakrivene “instalacije” sajli, kao i tanke cijevi sjedišta (op.ur. šticne) za više komfora. U M verziji bi ovaj ram trebao imati masu od tek 1150g. Za ljubitelje All-Mountain klase, Cube je uradio novu atraktivnu karbon izvedbu Stereo modela sa hodom 150mm naprijed i 140mm nazad. Karbon ram je 400g lakši od alu varijante. Inače, cijene Stereo karbon modela se kreću od 2800 do 4600 EUR.


Cube Reaktion

Giant

Giant proširuje ponudu laganih i skupih karbon-ramova i dotjeruje paletu DH/FR bajkova. U aktuelnom Giant katalogu za ovu godinu mogao se naći jedan karbonski model. Kako bi ovo ispravili, “tajvanezi” za 2010. prezentirali par novih konstrukcija od „crnog zlata“. Trans-x familiju su proširili za dva modela, Trans X Advanced SL i SL1, dd kojih „jeftiniji“ SL1 košta 4000 EUR. Tačno toliko će Giant tražiti od kupca i za svoj novi Cross Country Fully, Anthem X Advanced SL1 sa 100mm hoda amortizera. Kod DH bajkova također promjene: Reign dobija novi alu ram, Faith 0 (3500 EUR) zamjenjuje model Glory, dok se Glory DH sada zove Glory i ima 200mm suspenziju te košta “sitnih” 5000 EUR.

Trek

Trek za novu sezonu optimizira svoj popularni Remedy. Prije dvije godine Trek je ovog svog predstavnika u enduro klasi prezentirao isključivo u alu varijanti. Amerikanci su naime na karbon gledali kao neadekvatan materijal u ovog kategoriji. Međutim, za sezonu 2010 prezentiraju upravo taj isti Remedy u karbonskoj izvedbi, tačnije rečeno, prednji je trokut od karbona dok je stražnji dio od magnezija i aluminijuma. Trek je generelno promjenio segment upotrebe za novi Remedy što najbolje pokazuje i promjena suspenzije. Umjesto 36er Fox enduro viljuške (160mm), sada je ugrađena 400gr lakša 32er Fox Talas sa podesivim hodom od 110-130-150mm. Inženjeri Treka u ovom slučaju, uprkos manjku 10mm hoda, obećavaju bolje upravljanje uz manju masu. Nazad posao obavlja Fox DRVC amortizer sa dvije zračne komore koji je ove godine imao premijeru u modelu Gary Fischer Roscoe. Rezultat je na kraju impresivan. Najradije bi ga ponio sa sobom da sarajevskoj “enduro frakciji” i ubuduće budem rame uz rame kada se vozi nizbrdo ;). Top model Remedy 9.9 je 11,9 kg težak (1kg manje od prethodnika), a početna alu verzija Remedy 7.7 košta 2800 EUR.


Trek Remedy i Fox Dual Rate Control Valve zadnji amortizer

KTM

Električni pogon u biciklu uzima sve vise maha, sada cak i u MTB-u. Nevjerovatna pomisao: kada vam nestane snage, uzbrdo vas izvuče električni pogon! Da, to je dio bliske MTB budućnosti a sada je normalna pojava na sajmovima i izložbama. Austrijski KTM nudi svoj Energo Racer za 2399eur sa normalnim pogonom i mjenjačem plus energo pogon u zadnjoj nabi (BionX) sa 4 brzine. Okruglih 21Kg je sigurno previše za ozbiljan off-road sport, ali možda se nađe neki „meraklija“ i za ovu varijantu;).

Merida

„Maheri“ iz Meride se definiraju preko svog angažmana u utrkama. Za najbolji team na svijetu sada dolazi (po Meridi) najbolji hardtail na svijetu. 0.Nine se zove najnoviji produkt i kao sto ime već govori, ram je lakši od 1kg, tačnije tek 900g. Poseban “fol” je što će na svakom ramu biti naljepnica sa tačnom težinom istog. U top verziji, sa Furius Fred Schwalbe gumama, 0.Nine trebao bi biti težak mizernih 7,7kg. Predhodnik je (za usporedbu) bio 200g teži. “Mekši” brat 0.Nine, inače višestruki pobjednik testova u svojoj klasi, je 96-Fully. Na njemu su slijedeće godine DT Swiss amortizeri koji su 40g teži od prethodnika, ali sa druge strane mnogo bolje obavljaju svoj zadatak upijanja neravnina. Merida 96-Fully od mene dobila „Oskara“ za najljepšeg fully-a za XC utrke!
Ljudi iz Meride međutim znaju da profit ipak prave od “običnih” modela a da “racing rakete” služe isključivo za bolji imidž te stjecanje iskustava i tehničkih saznanja primjenljivih u pristupačnijim klasam bajkova. Zbog toga je u vrijeme današnje recesije tržišni cilj Meride praviti za kupca pristupačne lagane alu varijante bajkova, računajući na dobar ugled koji uživaju. Konkretan Meridin cilj je napraviti pristupačan alu hardtail ram sa masom od 1200g.

Liteville

Jedna od najvećih zvijezda ovogodišnjeg Eurobike je Liteville 301 MK 8! Postoje tri varijante, sa zadnjim amortizerima od 120, 140 i 160mm. Sa izmjenom poluga na zadnjem amortizeru mijenjaju se i zadnji hod, visina lagera za pedale, ugao upravljača i SAG. Jedan indikator pomaže pri podešavanju SAG-a i pokazuje vozaču u toku vožnje aktuelni upotrebljivi hod amortizera, takozvani „Dynamic Level“. Zanimljiv detalj, jer većina nas ne zna kako mu radi zadnji amortizer, a ako nije adekvatno podešen nema ni željeni efekt. U ram se ugrađuju viljuške do 180mm hoda. Pored navedenih detalja, lista inovacija i prijavljenih patenata je jako duga. Među njima je na pr. komplikovano sakrivena sajla za nove pokretne sjedeće cijevi sa daljinskim upravljačem (Command post) ili ISCG prijem za Hammerschmidt kurble. Na prvi pogled običan bike, je ustvari pravo remek djelo mehanike i zasluženo jedan od najposjećenijih štandova ovogodišnjeg Eurobike-a.


Liteville 301 ram (foto: www.liteville.de )

Marin

Sa modelom Alchemist Marin želi privuci pažnju race fanova. Tako su napravili fully sa iskoristivošću energije pedalanja i težinom kao u hardtaila. Spektakularan bike sa takozvanom Quad-Link-2 „stražnjicom“ i 100mm hoda. Amerikanci obećavaju super čvrst ram od 6066-aluminijuma.

Canyon

Sa novim Torque modelom, Canyon briše dosadašnje Torque ES i FR varijante. Zadnji amortizer sa 175mm hoda, prednji, ovisno od varijante, 160mm ili 180mm pruža sasvim superiorne mogućnosti na najrazličitijim terenima. Ukupno u ponudi nude pet verzija fuly-a, od tour endura do pravog freeride bajka.
Međutim, jedna od pravih zvijezda Canyon-ovog štanda je bio i Stefan Stuntz, poznati Alpenzorro sa kojim smo imali priliku razgovarati i u Sarajevu. Više o susretu sa Stuntzijem, o njegovom zadnjem pohodu kao i pplanovima za ubuduće, pišemo u jedom od naredni članaka.

Ghost

All-Mountain bicikla od karbona su sve više “u modi” pa ni All-Mountain pioniri poput njemačkog Ghost-a ne mogu izostajati iza ostalih. Prezentirali novog AMR+ sa kompletno novim izgledom, 2.4 inčnim gumama, x-12 zadnjom osovinom, amortizerom sa 150mm, 15QR prednjom osovinom. Široko poznata geometrija Ghost fully-a je ostala nepromjenjena, a zašto i mijenjati konja koji pobjeđuje;).
Komponente

Shimano

Japanci nude dva nešto jeftinija nova seta točkova srednje klase. MT15 težak 1982 g sa Centerlock standardom. MT 65 je „Tubelles ready“ i ima samo 1796 g (SLX nivo).
U posljednjem trenutku Shimano uskače u još aktuelni trend bijele boje sa pedalama M520 i kočnicama M575.


Shimano disk kočnice M575 i SPD M520 pedale

SRAM

Možda najviše prašine na ovogodišnjem Eurobike-u digla je SRAM-ova XX grupa. Dva puta po deset brzina, super lagana, jako lijepa. XX grupu sam vidio skoro na svakom drugom race biciklu. Ostatak SRAM palete ce se u 2010 moći kupovati u raznim bojama, na pr. X.0 mjenjač sa pratećim dijelovima, kao i Truvativ Noir kurbla u crvenoj, zlatnoj, narandžastoj, zelenoj i pink boji.


SRAM XX familija

Formula

Velika snaga kočnica, odlična ergonomija, lijep izgled – sve je više fanova kultnog talijanskog proizvođača kočnica. Formula u novu sezonu ulazi sa dva nova aduta. Nasljednik odlične The One serije dobija radijalni gornji klip (na upravljacu) kao do sada na R1 racing setu kočnica. Formula obećava 20% više pritiska (što je za ne povjerovati onima koji poznaju performanse serije The One) i bolje doziranje. Ovo drugo je u svakom slučaju potrebno jer je prethodnik kočio kao sekundarno ljepilo- sve ili ništa. Na tržištu će biti dvije varijante „Freeride“ i „Factory“. Top verzija bi trebala imati masu od 300 g čime bi opet pravila konkurenciju minimalističkoj R1. Cijene pomenutih modela se kreću po setu od 400 EUR pa na više!
Za fanove Formule sa „tanjim“ džepom, 2010. dolazi na tržište RX model sa sličnim performansama i izgledom kao The One i R1. Cijene pak još nisu poznate, ali će sigurno biti znatno pristupačnije od spomenutih elitnih modela. Drugi “Oskar” u vlastitoj režiji, ovaj put za vanjski izgled kočnica, ide zasluženo u ruke Formuli i ovim malim remek-djelima.


The One i R1

Garmin

Nakon velikog uspjeha Oregon serije, sa kojom je Garmin po prvi put ponudio Touch-screen navigaciju u outdoor modelima, na Eurobiku su prezentirana i dva modela za „tanji“ džep, Dakota 10 i 20. Velika memorija i baterije koje omogućavaju 20 sati rada obećavaju širenje kruga korisnika ovog broja 1 u svijetu navigacije. Uz Dakotu je predstavljen i dugonajavljivani Edge 500 kao idealna kombinacija ciklokompjutera, trening menadžera i jednostavnog GPS loggera.


Garmin Dakota 20 i Edge 500

Toliko toga je bilo za vidjeti i tema o kojima bi se moglo pisati, za jednog izvještača i previše… Moram još spomenuti da je Eurobike pravi biciklistički spektakl, vrijedan posjete bez obzira da li ste direktno uključeni u ovu industriju ili ste samo obični zaljubljenih u ove dvotočkaše.

Pozdrav sa najvećeg sajma biciklizma na svijetu!

Iz Njemačke za portal www.mtb.ba

Tekst i foto: Ervin Hastor

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.