Via Dinarica – MTB Ekspedicija II

Nakon obilaska prvog dijela buduće MTB staze Via Dinarica konačno smo dočekali jedan vikend lijepog vremena i bez obaveza da odvezemo i ostatak staze i konačno utvrdimo njenu trasu.

Podsjećanja radi planirano je da glavna staza prati vododjelnicu Jadranskog i Crnog mora, a obuhvata sljedeće planine: Zelengoru, Treskavicu, Visočicu, Bjelašnicu, Bitovnju, Zec, Vitreušu, Radušu, Malovan, Cincar, Goliju i Šator planinu.

Istočni dio sve do Zec planine smo obišli u septembru ove godine, a sada je red došao na zapadno područje od Raduše do Šator planine. U međuvremenu smo u par jednodnevnih tura obišli Vitreušu i Radušu, koje smo i od ranije dobro poznavali, ali svaki put otkrijemo nešto novo.

1.Dan:  Malovan – Cincar

Start ove dionice je na farmi Smiljanić gdje doručkujemo i uživamo u prelijepom ambijentu, domaćoj hrani i razgovoru sa ljubaznim domaćinom Ilijom, a jedina „zamjerka“ je što ne možemo kupiti domaćeg sira obzirom da je sve unaprijed rasprodato za cijelu narednu godinu.

2-640x407 1-640x360

Nakon doručka, temperatura se podiže i spremni smo za vožnju koja vodi direktno preko polja do Ravanjskih vrata gdje se nalazi jako lijepa nekropola stećaka koja se odnedavno nalazi na UNESO listi svjetske baštine

3-640x360 4-640x360

Nakon stećaka, odličnim makadamom se vozimo prema Kupresu sve do skijališta na Malovanu, gdje počinje uspon pa brzo zaboravljamo na niske temperature od jutros i uživamo u pogledu koji se pruža na kupreško polje.

Brzo savladavamo uspon i vozimo se kroz gustu šumu na visoravni Malovana gdje nas mraz i led podsjećaju da je mjesec decembar pa se radujemo svakoj zraci sunca, željno iščekujući pogled na glamočko polje koje je ispred nas.

6-640x360 5-640x360

Nažalost, pogled nam zaklanja dim sa pašnjaka koje stočari zapale kako bi na proljeće dobili kvalitetniju travu za ispašu.

7-640x360 8-640x360

Pa ipak i pored slabog vidika obilazak oko Cincara je pravo zadovoljstvo posebno kada nailazimo na planinarsku stazu kojom se spuštamo sve do planinskog doma Kruzi gdje nas dočekuju srdačni domaćini planinarskog društva “Cincar” iz Livna.

9-640x360 10-640x360

Navečer nam se pridružuje i ostatak ekipe za sutrašnju vožnju, kao i vesela ekipa planinara koji sutra penju vrh Cincara, pa večer provodimo u ugodnom druženju i prepričavanju anegdota i podviga.

2.Dan:  Golija – Šator

Ujutro doručkujemo, pozdravljamo se sa planinarima i domaćinima i krećemo prema glamočkom polju i Šator planini. Kako je dan kratak a jutro hladno odustajemo od vožnje bicikla kroz polje, pa do Glamoča dolazimo autom, kupujemo namirnice i krećemo sa usponom.

11-640x480 12-640x507

Prvi dio uspona vodi kroz gustu šumu sve do platoa koji razdvaja Šator i Goliju i odakle se otvara pogled prema Dinari i Vitorogu sve okupano decembarskim suncem. Pravimo samo kratke pauze jer želimo doći do vrha planine i spustiti se na šatorsko jezero.

13-640x360 14-640x360

Po izlasku iz šume podno vrhova, put postaje strmiji i grublji pa sporije napredujemo i gubimo dragocjeno vrijeme. Pogled sa prevoja na jezero ne obećava neki utaban put kojim bi se mogli spustiti, pa odustajemo od te ideje i žurimo na drugu stranu do najvišeg vrha.

15-640x343 16-640x319

Ispod samog vrha okružuju nas gusti oblaci koji su već prekrili cijelu Dinaru a i sunce je na zalasku, tako da se teška srca odlučujemo na spust prema Nuglašici gdje nas čeka večera. Na spustu pratimo odlično markiranu planinarsku stazu koja djelimično prati šumski put a onda se odvaja direktno prema selu. Ne razmišljamo dugo nego nastavljamo stazom u nadi da ćemo uživati u atraktivnom spustu.

17-640x360 18-640x360

Par oborenih stabala nas zaustavlja taman da napravimo nekoliko fotki ove odlične staze koja je mjestimično i tehnički zahtjevna što samo upotpunjuje doživljaj pa su, i pored padova, svi oduševljeni.

Staza završava kod Domaćinstva Kovljenić u selu Nuglašica a tu nas dočekuje ljubazna gospođa Stana sa bogatom trpezom i ukusnim domaćim specijalitetima. Na kraju smo svi saglasni kako je ovo domaćinstvo nezaobilazna tačka ako želite posjetiti Šator planinu i već kujemo planove za naredno ljeto i kupanje na šatorskom jezeru.

Ovom turom je završen obilazak buduće Via Dinarica MTB staze a mi smo bogatiji za nove krajolike i ljude koje smo sreli, a raduje nas i činjenica da smo obilazeći sve ove planine sreli i jednog malog medu, dvije lisice, četiri srne i krdo veprova, što doprinosi atraktivnosti ove staze.

Na kraju se zahvaljujemo Udruženju Zemlja Dinarika na velikoj podršci koju su nam pružili u realizaciji ove ture, kao i na ukazanom povjerenju za realizaciju projekta MTB staza u sklopu Via Dinarica projekta, čiji je sljedeći korak obilježavanje i mapiranje.

19-640x360 20-640x360

Tekst: Đani Rahimić

Turu vozili i fotografije podjelili: Nermin, Haris, Kerim i Đani

Logistička pratnja: Beća

Djani
Mostarac, ljubitelj "laganih istrazivackih tura" putevima kojima ni koze ne idu. I privatnom zivotu je ljubitelj Spaceka i vrstan poznavalac geografije sireg zavicaja :)