Izvještaji sa vožnji Svijet biciklizma

Izvještaj sa Eurobike 2013

Eurobike je skoro završen, a u nastavku  pročitajte utiske našeg kolege Željka koji je ove godine iskoristio priliku i posjetio najveći i najbitniji sajam bicikala i prateće opreme u Europi i svijetu.

***

Eurobike je najvazniji europski sajam ovog tipa i odrzava se jos od 1991. svake godine krajem osmog mjeseca u Friedrichshafenu na Bodenskom jezeru. Lijep gradic od nekih 60.000 stanovnika koji vrijedi posjetiti izmedju proljeca i jeseni. Ove godine mi se posrecilo i od radnog kolege koji je nekadasnji diler bickilisticke opreme, dobio sam kartu za jedan od dana rezerviranih za strucne posjetitelje. Nisam se dugo razmisljao. Kao novopeceni MTB fan koji se apsolutno zarazio biciklizmom nisam imao drugog izbora. Uzeo sam dan odmora i vlakom zaputio sam se prema Friedrichshafenu.

728 153627

Pratio me radni kolega takodje MTB fan tako da je kratka voznja od sat vremena ispala jos kraca. Naoruzani kafom, sendvicima, planom sajma i instaliranom aplikacijom sajma stigli smo oko 09:00 sati na odrediste. Prelijep dan i ugodna temperatura obecavali su odlican posjet sajmu. Od stanice smo se do sajma prebacili besplatni shuttle busom. Preporuka je ako vas ikad put nanese u vrijeme sajma ovamo onda obavezno busom do sajma. Parkinzi i ceste su prepune i samo cete se nasekirati.

Oko 09:30 smo konacno bili u sajamskim halama. Savrsen osjecaj i veliko uzbudjenje obuzelo nas je obojicu. Na sve strane bicikli, oprema, cool ekipa i pozitivna energija u zraku. Moj prvi posjet Eurobike i odusevljenje vec u prvim minutama. Prostor na samom ulazu rezerviran je za novitete (vidi galeriju) gdje se mogu vidjeti neki koncepti, bajkovi u kojima se sjedi i strasni tandemi. Mene je dojmio tandel fully.

649 650

No tu se nismo dugo bavili i krenuli smo u halu A1. Prvo sto nas je docekalo bio je ogromni Shimano stand. Vidi se da pare kod ove ekipe ne igraju nikakvu ulogu. Shimano je izlozio sve sto ima, odjecu, kocnice, mjenjace i to za sve vrste bajkova, trkaci cestovni, mtb i turing. Ja sam iskoristio priliku i isprobao sam novu Ultegra Di2 grupu.

653Za one koji nisu upuceni radi se o elektricnom mjenjanju brzina. Osim na biciklu ovo se moglo isprobati i na simulatoru. Dakle malo tesko objasniti ali vidi sliku narednu. Sve je slozeno i vrti se maksimalno brzinom a na guverneru van kutije posjetitelji mogu minjati brzine. Radi kao sat.

No kako je dan bio kratak a mi zelimo vidjeti sve krenuli smo dalje. I nedaleko od Shimana krenuli su i prvi bajkovi. Ono prvo sto nas je odusevilo bioje stand od Ritchey-a. Jedan od izumitelja mountain bike-a dakle brdskog biciklizma. Uz Joe Breeze-a i Gary Fischera sigurno jedan od najvaznijih dizajnera ramova.

Izlozen je bio i prvi bajk koji je Tom ikad napravio:

657 662

672 673

Tu smo vidjeli i Rotwild zatim Lupine lampe za sumske voznje. Imaju model od nekih 700 EUR Betty RX od 4500 lumena.  Kad je na maksimalnoj jacini ne smijete gledati u nju golim okom a u tom modu rada baterija drzi sat vremena. Bilo je tu svega. Pojedinacnih komponenti u svim izvedbama. Sarenilo. Dakle onaj ko zeli da customizira svoj bajk u halama A1 i A2 je bio na svom. No nas je vrijeme tjeralo dalje pa smo letjeli od standa do standa. Svugdje pitali po jednu pametnu i nastavljali dalje. Redali su se tu proizvodzaci. Sljedeci veci je bio Felt. Imali su nekoliko novih bajkova vecnim 29eri.

675 674

I to je jedna stvar koja obiljezava ovogodisnji Eurobike sajam. Noviteti su vecinom u formatima 27,5“ (ili ti 650B) odnosno 29“. U segmentu 26“ skoro da nema noviteta. Neke od poznatih tvrtki ovaj do sada standardni format potpuno su izbacili iz ponude.

678 680

Ono sto je slijedilo bio je Specialized. Oni su imali najveci stand. Skoro pola hale ogradjene. Pristup moguc samo u prikaz karte (koju skeniraju, vjerojatno radi NSA). I tu skoro sve sto Specialized nudi. Trkaci bajkovi, enduro, touring, all mountain te hardtails. Divota. Cak i u Europi dosad skoro pa i nepoznati fatbikes. Ovdje smo se poprilicno zadrzali. Mene je ovo najvise dojmi novi Demo DH bike.

692 690 688 686 684 682

Krenulo se dalje i sljedece sto me odusevilo bio je Miyata Bikes Japon. Tvrtka koja bicikle pravi jos od 1892 godine prezentirala je na sajmu nekoliko trkacih bajkova. Po uzoru na proslavljene bajkove i utrke utrke koju su na njima osvajane 80tih godina, napravili su i prezentirali i ovaj bajk na slici tezak je 6,8kg:

697 699

Nakon okrepljenja u vidu jabuke slijedio je sljedeci uzitak, ugledni Scott sa nekoliko noviteta. Jedna od firmi koja u 2014 ne nudi bajkove u formatu od 26“. Genuis LT sa 170mm federa (naprijed i pozadi) na 650B tockovima. Top model tezak je svega 12,3kg!

705 706
651 708

Sljedecu zanimljivost ponudili su amerikanci. Tesko opisati rijecima stoga pogledajte sljedeci video:

Samo 30 EUR a ja bez kesa L. Steta.

Nakon ovog dolazi jos velikih tvrtki. Cannondale je ima takodje jednu od vecih prezentacija. Savrseni bajkovi, njihov poznati lefty i orginali trkaci bajk od njemackog profesionalca Manuela Fumica (nase gore list, http://de.wikipedia.org/wiki/Manuel_Fumic).

721 720

Kod americke tvrtke GT osim odlicnih masina (takodje ne nude vise 26“) ovdje sam sreo zivu legendu mtb sporta Hans „no way“ Rey-a i naravno slikao se sa njim. Covjek koji se 1997 godine povukao iz aktivnog takmicenja putuje svijetom i protokolira sve kamerom. Rezultat toga je knjiga sa fenomenalnim fotografijama sa njegovih putovanja.

725 724
727

Nakon ovog zaputili smo se u vanjski dio i to je sljedeci vrhunac posjeta. Ovdje svi posjetitelji imaju mogucnost isprobati vecinu bajkova. Mi nazalost nismo imali vremena i jedino sto sam provozao par minuta bio je fatbike od Specialized. Cudna stvar.

Tu smo pogledali freeride show:

Vani je bio jos jedan proizvodzac mislim da ce se jedan posjetitelj i vrijedni clan foruma obradovati. Liteville. Mislim da ne trebam puno pisati o njima. Imao sam priliku sjesti i par metara provozati 601. Evo slike:

738 737
735 734

U galeriji se nalazi slika u orginalnom formatu. Ovaj ram koji vidite na slici kosta 2600 EUR. Cijeli bajk nekih 5.000-6.000 EUR. Neopisivo lagan. Mislim da je ovo vrh sto se performansi tice.

Nakon ovog krenuli smo sa halama B i tu su na pocetku dominirali amerikanci, Rocky Mountain, Kona, Marin…  Naisao sam i na moju marku (vozim Phaser 2 iz 2011). Kanadski Norco imao je sve nove bajkove tu a ja sam uslikao samo jednu losu fotku:

743 742

U sljedecoj hali jos jedna “zvijezda”. Canyon njemacka tvrtka koja ima samo direktnu online prodaju i nudi definitivno najbolji odnos cijene i vrijednosti bicikla. Tu me je odusevio novi LUX CF. 29er sa 100mm hodai svega 10,25kg! Za fully 29er nista! (http://www.canyon.com/eurobike2013/lux-cf-29.html).

144546 101830

Odmah do bio je i Ellsworth americki proizvodzac koji nudi rucno izradjene MTB bajkove. Slike su nazalost lose ali ramovi izgledaju perfektno. Obisli smo jos Breezer-a, Niner-a (oni su prakticki izmislili 29ere) te Commencal iz Andore. Kolega vozi upravo njihov Enduro bajk. I tu sam vidio jedan novitet za malu raju:

144923 150855
153106 152845

Kostat ce navodno bez ove kocnice 189EUR sa kocnicom nisu znali ni oni trenutno. Tu se vec blizio i kraj. Morali smo natrag stici na voz no jednu stvar nismo smjeli propustiti. Ghost  Bikes. Njemacki proizvodzac vrhunskih bicikala. Ovo nisam smio propustiti zbog druga Edina novopecenog obozavatelja ove marke (pozdrav ovom prilikom) i napravio sam nekoliko slika a i sam se onda zaljubio u AMR RIOT Lector 9. XTR oprema, 130mm fully i svega 11,2 kg. Posto moje fotke nisu toliko kvalitetne evo link: http://www.ghost-bikes.com/bikes-2014/bike-detail/amr-riot-lector-9/ i naravno i moja fotka:

155302 155145

748

Svratili smo jos do Bionicon-a stigli uslikati hostese:

I pozurili da stignemo na voz. Bilo je u zadnji momenat ali stigli smo. Iscrpljeni, gladni (nismo rucali da ne gubimo vrijeme)  ali nadasve zadovoljni krenuli smo put Ulma.

Posjet Eurobike-u bilo je odlicno iskustvo. Svakom iole ozbiljnijem bajkeru preporucujem jednom bar u zivotu posjet ovom sajmu.Imat cete priliku vidjeti hrpu premijera i skoro sve najvaznije novitete od dolazece sezone. Jedino sto bih ja uradio drugacije sljedeci put je da ostanem 2 dana tako da u miru obidjem sve i isprobam sto vise bajkova.

Tekst i foto: Željko Kvesić

[wzslider]

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.