U tekstu koji slijedi pročitajte impresije o Cannondale Rize Carbon 2, jednom od top modela all-mountain serije jednog od najvećih biciklističkih brandova. Bicikl nam je na testiranje ustupio web shop www.xsport.ba tj. njegov njegov vlasnik i menadžer, Mario Pehar, kojem se i ovim putem zahvaljujemo na ukazanom povjerenju.
Cannondale u svijetu biciklizma predstavlja jednu od vodećih kompanija po izumima i novim tehnologijama. Radi se o firmi koja je u segmentu cestovnog biciklizma prva uvela masovnu proizvodnju aluminijskih ramova, a danas, pak, uspjeva kombinacijom karbonskih i aluminijskih segmenata dostići rekordno male mase ramova bez kompomisa na račun izdržljivosti. Ipak, prva asocijacija na spomen modernog mtb Cannondale-a jeste Lefty prednja suspenzija. Za one koji prvi put čuju za Lefty, radi se o jedinstvenom sistemu prednjeg amortizera sa samo jednom nogom, pogađate, lijevom. Obzirom da se ovaj princip protivi nekim osnovnim postulatima fizike (balans mase, ravnoteža, naprezanje osovine točka i suspenzije i td.), Lefty slobodno mogu nazvati tehnološkim remek-djelom. Upravo je to jedan od razloga zašto je vožnja (bar testna) Leftya ispunjenje sna svakog bicikliste. Meni se taj “san” ostvario na posljednjoj vikend-vožnji po Rujištu.
Cannondale (Fox) Lefty prednja suspenzija iz različitih uglova (slika 1,2 i3)
Prvi dojam: Rize je klasičan all-mountain bajk. Rješenje zadnje suspenzije je već viđeno, ali sada dolazi sa genijalnim Fox RP23 amortizerom, oversized upravljač i lula, mat karbonski pogon, full XTR oprema, Elixir kočnice, i šlag na kraju, naravno, Lefty Max Carbon RLC. Prepoznatljivi Cannondale stil dizajniranja – asimetrija i oversized promjeri dijelova rama i komponenti. Primjećujem integrisanu BB30 osovinu pogona, zakrivljen top tube tzv. organskog dizajna, te asimetrične noge zadnjeg trokuta. Tu je još i u ram integrisana glava upravljača, skrivena od pogleda. Sve (kako kažu) za radi veće čvrstoće bajka i boljeg odziva u vožnji.
Cannondale Rize Carbon 2 za sezonu 2009 (slika 4) ; Pogon Cannondale SL Carbon sa FSA šajbama (slika 5)
“Handmade in USA” i doživotna grancija na ram (slika 6) ; Nabla prednjeg točka na Cannondale integrisanoj osovini (slika 7)
Po inerciji uzimam bajk u ruke, opet šok zbog nerealno male mase. Onda se sjetim da na oficijelnoj stranici Cannondale-a u specifikacijama bajkova ne stoje mase, već samo poziv potencijalnim kupcima da odu do najbližeg prodavača i vide o čemu se radi. Nezaobilazna je i famozna doživotna garancija na ram za prvog kupca bez obzira na masu vozača. Marketinški trik ili ne, ipak se radi o nesvakidašnjoj ponudi.
Sve je prelijepo, ali kako je u vožnji?
Prije vožnje podešavam zadnji amortizer. Mario je zaboravio tabelu sa preporučenim pritiskom zavisno od mase vozača, pa odlučujem slijediti zlatno pravilo “jedne trećine SAG-a”. Na biciklu želim iskusiti sve blagodeti suspenzije tako da mi čak i malo “mekši” setup sada nije mrzak. Rebound podešavam na srednji-brži. Fox je podešen, šticna spuštena za moju visinu, i krećemo.
Zadnja suspezija, Fox RP23 (slika 8 ) ; Opcije podešavanja Lefty Max Carbon 130 RLC (slika 9)
Prvi dio puta je dobro utabani makadam pa sam prinuđen da “šaram” po stranama puta tražeći grbaviji teren. Već tu vidim da ću prednjih svih 130 mm hoda teško iskoristiti. Lefty je podešen na najbržu kombinaciju kompresije (propadanja) i rebounda (vraćanja) pa se sitni šljunak skoro i ne osjeti. Tek tu i tamo osjetim sitne vibracije, al’ nedugo posle zaključujem da je to zbog dubokih ripni na gumama i dobro utabanog puta. Osjećaj kontrole u krivinama ne razlikuje se od bajkova sa standardnom suspenzijom. Nema zanošenja niti bočnog uvijanja kojeg sam se plašio, tek pokoje proklizavanje koje pripusujem svojoj lošojoj procjeni brzine prilikom ulaska u krivinu.
Rize u vožnji (slika 10) ; Tek pokoje podklizavanje u krivinama *valjda sam se previše zanio* (slika 11)
Bjelogorična šuma kroz koju smo prolazili previše je mamila da bih propustio priliku za malo žešćom vožnjom po neprohodnom terenu. Odabrao sam mali poligon, šumska staza (pravilnije bi bilo “dio šume sa malo rjeđom vegetacijom”) prepuna korijenja i oborenih grana prekrivenih mokrim lišćem. Nakon prve probe, mjenjam setup Leftya i sada je na bržoj kompresiji i sporijem reboundu. U trenutku spuštanja malo proklizavam na težu sekciju. Prvi veći korijen je savladan, ali tik iza njega je već i drugi. Znam da je Lefty propao i očekujem nabijanje do kraja. Tu se iznenađujem, silina drugog udarca je bila istog intenzita kao prvog. Kao da činjenica da je već bio komprimiran nije utjecala na tvrdoću. Dovoljno argumenata da kažem da vozim po meni najbolju prednju suspenziju ove namjene koju sam imao priliku probati. Opcije lockouta i kombinacije spore kompresije i rebounda nisam koristio, ali nakon svega nisam ni vidio smisao u tome (želio sam iskoristi priliku za uživanje u vožnji).
Odličan odziv Lefty-a u kritičnim situacijama (slika 12)
Da bi i ostatak bajka po mogućnostima mogao pratiti prednju suspenziju, nazad je stavljen jedan od najboljih (ako ne i najbolji) amortizer za all-mountain i xc namjenu, Fox RP23. Potpuno otvoren radi u tzv. downhill modu gdje “guta” sve manje izbočine i udubine. Posebno fascinira odziv na manje prepreke koje se pri najbržem reboundu bukvalno ne osjete. Ono pak što je glavni adut ovog amortizera jeste propedal tehnologija koja diferencira harmonijske oscilacije uzrokovane okretanjem pedala od udaraca usljed prelaska preko izbočina. Drugim riječima, dok “pedalate” lagano uzbrdo nema “ljuljanja” i time izazvanog gubitka energije, ali naiđete li na veću grbu, kamen ili slično njih će “upiti” suspenzija. Dojam je da u ovom odzivu nema kašnjenja pa je vožnja sa potpuno uključenom propedal opcijom ugodna kako uzbrdo, tako i nizbrdo. Ipak, ne mogu se oteti dojmu da je Lefty čak i previše dobar zbog čega je teško uskladiti ostale segmente bajka.
Geometrija omogućava sigurnu vožnju na brzim ali i tehničkim dionicama (slika 13 i 14)
Od ugrađenih komponenti opreme posebno bih izdvojio kombinaciju XTR mjenjača i šiftera sa SRAM PG980 kasetom koja radi SAVRŠENO. XTR šifteri su naravno bez indikatora stepena prenosa, ali se u vožnji lako naviknete da mjenjate brzine po osjećaju. Namjerno sam isprobao “šaltanje” i u najgorim kombinacijama (44-32 i 22-11), ali ni pod većim opterećenjem nije bilo ni najmanje greške. Jedino malo iritira povremeno udaranje lanca o ram prilikom većih vibracija, no to bi se lako dalo riješiti štitnikom za ram koji će upiti zvuk. Set Mavic CrossMax ST točkova djeluje jako pouzdano (iako su neki dobacivali kako su više lijepi nego dobri, op.a), a Avid Elixir CR kočnice su nepravedno zaboravljene iako su svoj posao odradile više nego dobro. Umjesto standardnih Schwalbe Nobby Nic guma, testirani Rize je bio opremljen odličnim Geax Saguaro 2.2 UST tubeless gumama koje su proklizale tek u malo dubljem blatu. No, ponosni vlasnik Rize-a pretežno vozi u Hercegovini pa je ispravno odabrao gume koje nisu prvenstveno namijenjene blatnoj podlozi.
XTR mjenjači i šifteri (slika 15 i 16) ; Avid Elixir CR kočnica (slika 17)
Ukupni dojam: čista desetka. Naravno, drugačije nisam ni očekivao. Ipak se radi o skupom modelu jednog od najboljih svjetskih proizvođača bicikala. Nakon vožnje na Rize-u ostaje samo žal što ga ne mogu zadržati. Kada sam se malo “ohladio”, shvatio sam da je dobro što još nisam kreditno sposoban jer mislim da bi u suprotnom dugo otplačivao ovu “zelenu zvijer”. Cijena, naravno u skladu sa svime rečenim: običnim ljudima astronomski visoka, a zagriženim bajkerima razumljivih 11.830 KM. Kako svaka roba ima svog kupca, tako će i Rize sigurno pronaći put do srećnika kojima ćemo svi zavidjeti.
Cannondale Rize 2 Carbon, kao i sve ostale bajkove ovog svjetskog branda možete naći u ponudi web shopa www.XSPORT.ba . Inače, princip kupovine je jako jednostavan i podrazumjeva odabir bicikla, uplatu 10% avansa i ostatka nakon dostave na kućnu adresu. Moguće je i beskamatno kreditiranje na 24 rate uz predočenje Visa kredite kartice Unicredit banke.
Tekst: Mersad Pašić
Foto: Emir Vučijak
Fantasti?no 🙂
Necu nista reci.
Toliko.
Sta bi trebao reci,
osim da drugi put vi izaberete test stazu.
Recimo singltrek niz Trebevic. Steta je Lefty-ja “gnjaviti” makadamom 😉
Ma ja mislim da je red da sljedeci bude neki novi Genius… 😀
Hahahaha! Zasto da ne 😉
Buduce testove radimo na test-stazi koju su otkrili Ozy i Nermina (vidi tekst Cvrsnica – kanjon Drezanke).
Inace, moram se i javno zahvaliti na ustupljenom biciklu i povjerenju. Dosad sam vozio dva Cannondalea, ali oba u privatnoj reziji, vlasnistvo mog prijatelja iz Zagreba. Nadamo se da ce ovo postati praksa i za ubuduce, poput auto industrije, koja novinarima ustupa testne modele cak i najluksuznijih automobila.
O biciklu ne treba trositi rijeci, dovoljno je pogledati ga.
Ovo je jedan od clanaka koje sam trebala preskociti. Ozy uskoro ce rodjendan, Kurban bajram, Bozic pa Nova godina, moze jedan ovakav poklon za sva cetiri praznika 😉 necu se ljutiti.
Pa sta si mislila sto smo bash sad objavili tekst? 🙂
Hajde ba, ako prodjemo Portugal bice rahatluka bar kod vas 😀
Ko to “SAVEZ” proziva? 🙂