Korisno Savjeti početnicima

Podmazivanje prednje suspenzije (Fox 32mm)

Vozite bicikl svakodnevno, svaki vikend idete na planinske vožnje, a suspenzija na vašoj viljušci postaje sve tvrđa i sporija? Ne čudite se, sasvim normalna pojava ako je ne održavate pravilno! Svaka suspenzija zahtjeva određeno održavanje svakih 15-20 sati vožnje (efektivnog rada), posebno kod skupljih suspenzija (Fox) gdje je taj period čak i manji, 10-15 sati. U sljedećem prilogu pokazat ćemo postupak redovnog održavanja/podmazivanja Fox prednjih suspenzija.

Glavni uzrok problema sa performansama suspenzije predstavlja ljepljivost koju prouzrokuje nakupljanje prljavštine u zatvaračima pri vrhu nogu amortizera, koji inaće služe za sprečavanje prolaska vode/prljavštine u donji dio amortizera. “Ljepljivost” je simptom koji osjetite pri pritisku amortizera do maximuma; u samom momentu prije nego se počne vraćati nazad, amortizer ostane “zarobljen” momenat u prljavštini zatvarača, što stvara veliko početno trenje. Kao kada pokušate pomjeriti klavir po podu sobe: najteži je prvi momenat, nakon toga sam klizi.

Samo čišćenje zatvarača je jako jednostavan, relativno brz i jeftin proces, ali kako se radi o suspenziji, većina biciklista se ne usuđuje pokušati to sama uraditi. Međutim, smatram da to oni sami uz malo truda mogu uraditi mnogo kvalitetnije nego servis, jer za ovakve poslove je potrebna predanost (i ljubav 😀 ), te elementarno poznavanje i spretnost u popravci.

Mi smo čišćenje i podmazivanje radili na 2 Fox-ova 32mm modela, te sljedeće upute u potpunosti vrijede za svaku Fox 32mm viljušku. Upute za modele ostalih proizvođača se mogu pronaći relativno lako na internetu, a princip je kod većine sličan.

 

0

Osigurajte da imate sljedeće stvari spremne:

– Čistu viljušku i čist prostor za rad
– Ravni tanki izvijač kojim ćete skinuti zatvarače
– Mazivo za određeni model viljuške (npr. Fox Float Fluid za Fox-ove viljuške)
– Izolir traku, da obmotate vrh izvijača  kako ne bi oštetili noge viljuške (ako želite da vam viljuška zadrži fancy izgled, ili ako vozite Audi 🙂 )
– Rolna toalet papira
– Stara četkica za zube
– Kanta vode i neki bio-razgradivi deterdžent (kao deterdžent za suđe)

Napomena: Izvlačenje zatvarača uradite sporo (sporo ide brže) i pažljivo. Ne želite ogrebati gornji dio cijevi amortizera (kao što je to uradio autor ovih redaka, op.ur.).

 

1

– Očistite viljušku, posebno oko mosta koji spaja noge, jer se tu najviše prljavštine nakuplja, a ista može upasti u donje noge, kada skinete zatvarače. Deterdžent i topla voda su odlični za ovaj zadatak.

 

 

2

– Obratite pažnju na sam dizajn vaših zatvarača. U Fox-ovim postoje mala udubljenja pri dnu, koja će vam dozvoliti da ubacite ravni izvijač i postepeno izvučete plastični zatvarač. Velika je vjerovatnoća da slična udubljenja postoje i na vašim zatvaračima. Nakon što odvojite isti, podignite ga 4-5 cm.

 

 

3

– U rupi koju ste napravili pomjeranjem zatvarača potražite spužvicu. Većina proizvođaća koristi ove spužvice kako bi svakom kompresijom viljuške cijevi bile propisno navlažene, te samim time osigurali bolji rad viljuške. Ovu spužvicu možete izvući pažljivo pincetom, ali je daleko lakše kompresovati viljušku, nakon čega će iste ostati na cijevima. Podignite i ove spužvice uz cijev, do zatvarača.

 

 

4

– Omotajte dosta toalet papira oko izvijača  te temeljno očistite prostor gdje je bila spužvica, između donjih nogu amortizera i cijevi. Potrudite se da ne ostanu tragovi masnoće ili prljavštine. Kada ste završili, napunite ovaj prostor čistim toalet papirom, kako ništa ne bi upalo u unutrašnjost nogu.

 

 

5

– Četkicom za zube temeljno očisite plastične zatvarače od sve prašine, a zatim iscjedite ostatke postojećeg maziva iz spužvice. Ponovite postupak cijeđenja nekoliko puta, koristeći toplu vodu i deterdžent, dok ista ne bude skroz suha i čista.

 

 

6

– Pripremite dovoljnu količinu tekučine koju planirate koristiti kao mazivo, u odvojenu posudu (najpraktićnija je šprica). Fox preporučuje 5 ml njihovog Float Fluida po nozi. Tekučinu zatim uspite u prostor u koji ćete kasnije vratiti spužvice. Količinu iste za vašu viljušku je najbolje da odredite “od-oka-tivno”, tj. tako da se ne prelije kada vratiti zatvarač, ali da i ne ostane suho. Ipak, ovo predstavlja rezervoar maziva za sljedećih nekoliko mjeseci.

 

 

7

– To je to! Sada pažljivo gurnite spužvicu, te zatvarač, nazad na njihova mjesta, te pritiskom ruke uglavite zatvarače. Provjerite da li su fino legli na svoje mjesto tako što ćete kompresovati viljušku nekoliko puta, te zatim obrišite ostatke ulja sa cijevi (jer će se prašina uhvatiti za njih u suprotnom).

Isti postupak ponovite i na drugoj nozi vaše viljuške!

 

Napomena: Fox Float Fluid nije moguće kupiti u BiH, pa smo bili primorani isti naručiti iz inostranstva. S obzirom na veću količinu koju smo nabavili, kontaktirajte Haku na E-mail harun@mtb.ba za dogovor, ako vam je potrebna ova tekučina.

Tekst i foto: Harun Šmrković

Servisirao: Mersad Pašić

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.