Krug oko Bjelašnice i Visočice

Izgleda da je ova godina u znaku kruženja oko planina. Ovog puta na redu je bio krug oko Bjelašnice i Visočice. Početak i kraj kruga je u Konjicu, ali čisto da mi ne bude malo kilometara, dodao sam i put od Jablanice do Konjica i obratno.U odnosu na prethodne „krugove“ oko planina, ovaj put društvo mi je pravio Smajil. Svjestan dužine i napora ove ture, odlučio je da mi se pridruži od Hadžića, poštedivši se 60 km ceste i uspona na tunel Ivan.

Polazim u 7:15 iz Jablanice. Temperatura 12°C. U 8 sati sam u Konjicu gdje pravim kratku pauzu. Nastavljam kanjonom Trešanice. Slijedeća pauza je u Podorašcu, prije početka uspona prema tunelu Ivan. U 9:15 sam na vrhu prvog prevoja dana.

slika 01 slika 02

Slijedi spust u Raštelicu i sa vjetrom u leđa i bez problema držim 40 km/h do Hadžića. Kupovina namirnica pred uspon na Bjelašnicu. 2 km iznad Hadžića mi se pridružuje Smajil. Kako dugo nismo vozili zajedno, uspon protiče u razgovoru i veoma brzo smo na Igmanu. Sada vjetar puše u grudi i radimo na „smjene“ do Babinog dola. Opet pauza radi namirnica, jer slijedeća prodavnica je tek u Glavatičevu.

slika 04 slika 03

Slijedi uspon do planinarskog doma Bijele vode i spust do mosta na Rakitnici. U Sinanovićima pauza uz uštipke i kajmak.

slika 05

Ovdje je kraj asfalta i nastavljamo prema Ljutoj. Nekih 3 km uspona i onda 6 km spusta do rijeke Ljuta. U selu Ljuta se odvajamo od rijeke i slijedi uspon obroncima Visočice prema selu Argud. Put je u poprilično lošem stanju i stalno ide gore-dole, što kvari ritam pedalanja i ima negativan psihički efekat. Šteta što nemamo više vremena uživati u pogledu na kanjon Ljute i planinu Treskavicu.

slika 06

Stižemo do sela Argud i nakon još 3 km uspona izlazimo na asfalt. Pauza, oblačenje dodatnog sloja odjeće jer slijedi spust do Glavatičeva (sa 1130 m n.m.v. do 390 m n.m.v). Neobična situacija: Smajil koji je od mene lakši više od 20 kg nizbrdo je brži od mene. Objašnjenje je veoma loše stanje zadnjeg ležaja na mom bajku… Kratka pauza u Glavatičevu, zatim uspon pa spust do Boračkog jezera. Odmaramo pred posljednji uspon dana: 3 km uz prosječan nagib od 10%.

slika 07

Na Borcima predlažem Smajilu da u turu ubacimo i krug oko Prenja. Nije mu bilo do šale…
Kratka pauza i presvlačenje pred spust u Konjic. Nismo bili u mogućnosti uživati u posljednjem spustu, jer je ispred nas bila duga kolona auta. U Konjicu fotka na Staroj ćupriji i nastavljamo prema Jablanici.

slika 08

U 20:15 stižemo u Jablanicu.