Testovi bicikala i opreme

ÖAMTC test električnih city-trekking bicikala

Eksperti austrijskog automobilskog kluba ÖAMTC testirali su osam modela električnih bicikala i na kraju bili pozitivno iznenađeni kakve tehničke standarde su dostigla ova vozila. U nastavku prenosimo članak iz časopisa AUTO PLUS o impresijama sa testiranja osam modela različitih proizvođača dostupnih na austrijskom tržištu.

U zemljama Zapadne Europe iza pojmova elektro-bicikl, E-Bike ili Pedelec (Pedal-Electric-Vehicle) krije se bicikl sa podrškom okretanju pedala. Na prednjem ili zadnjem točku montirani elektromotor uključuje se automatski kada se okreću pedale. Kada bicikl dostigne brzinu od 25 km/h, motor se automatski gasi. Snaga električnog motora ne smije biti veća od 600 watti. U suprotnom, vozilo više ne spada u kategoriju bicikala nego mopeda a to povlači i drugačiji tretman u zakonu.

Motor je najčešće skriven u prednjem ili zadnjem točku, a energija dolazi iz baterije. Centralni senzor mjeri koliku snagu treba utrošiti vozač. Što je “pedalanje” teže, to više energije treba doći iz motora. Pri vožnji uzbrdo ili uz vjetar u prsa elektromotor može usmjeriti i do tri puta veću snagu od one koja se dobiva okretanjem pedala. Jednostavniji i jeftiniji modeli imaju ručni regulator čime vozač odlučuju koliko želi struje iz akumulatora. Kod većine modela je akumulator montiran direktno iznad točka. Doduše, to jeste ljepše optički, ali je dopunjavanje baterije kompliciranije jer čitav bicikl treba dovući do utičnice. Radijus kretanja E-bikea može biti do 100 km. Ključnu riječ igra udobnost, naprezanje pri okretanju pedala treba održati u prihvatljivim granicama jer su električni bicikli “prirodno” teži od klasičnih.


Motor u glavi prednje osovine (1) ; Baterija smještena centralno radi boljeg balansa (2) ; Regulator jačine na upravljaču (3)

Jačanje ekološke svijesti i želja za što “zdravijim” životom dovela je do rasta popularnosti električnih vozila i bicikala. A kada se spoje “struja” i “pedalanje” dobije se električni bicikl, vozilo koje je postalo “hit” u zapadnoj Europi. Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH nije precizno definirao ovu kategoriju vozila. Spominje se tek “bicikl s motorom”, vozilo na motorni pogon s dva ili tri točka, čija radna zapremina motora nije veća od 50 kubika i koje na ravnom putu ne može razviti brzinu veću od 50 km/h. U Europi je jasno definirano da je električni bicikl, E-Bike ili Pedelec (Pedal-Electric-Vehicle) – bicikl sa podrškom elektromotora koji je obično smješten na prednjem ili zadnjem točku. Elektromotor se automatski uključuje kada se okreću pedale, a gasi se kada bicikl dostigne brzinu od 25 km/h. Eksperti austrijskog automobilskog kluba ÖAMTC testirali su osam modela električnih bicikala i na kraju bili pozitivno iznenađeni kakve tehničke standarde su dostigla ova vozila.

Testirani modeli:

KTM eCross

Najsofisticiraniji E-Bike, pobjednik testa oduševio je izuzetnim kvalitetom završne obrade, snažnim motorom koji u četiri stepena prijenosa pruža podršku pedalama te hidrauličkom disk kočnicom. Jedini na testu ima tehniku obnavljanja energije pri kočenju i vožnji nizbrdo. Pošto se radi o sportskom bikeu, pruža dosta užitka u vožnji, jedino bi sjedište vozača moglo biti udobnije. Kvalitet ima cijenu, u slučaju KTM-ovog električnog bicikla čak 2.199 eura.

Masa: 25 kg, cijena: 2.199 EUR.

Giant Twist Comfort CS Lite

Ovaj E-Bike nudi udobnu poziciju za sjedenje, uzorni nosač prtljaga zajedno sa serijskom tašnom na sjedištu i snažni motor na prednjem točku. Posebno je pogodan za vožnju po gradu. Specifična prednost: Prikladan punjač koji se može nositi bez problema. Glavna zamjerka je nedostatak kočionog senzora usljed čega se pri kočenju motor i dalje obrće.

Masa: 29 kg, cijena: 1.699 EUR.

Merida City 7 Electric

E-Bike koji pruža najbolji udnos uloženog i dobivenog. Posjeduje 7-stepeni mjenjač, relativno je lagan, a može ubrzavati preko ručice gasa (bez okretanja pedala). Zadovoljstvo na testu izazvala su svjetla koja se energijom napajaju preko dinamo-mašine. Punjač baterija je malen i može se bez problema ponijeti sa sobom. Nedostatak ovog bicikla: Bez motorne podrške teško je okretati pedale.

Masa: 25 kg, cijena: 1.299 EUR.

ANWB Adventure Lithium

Neprijatno je da se motor na 25 km/h jednostavno ugasi, nedugo zatim ponovo upali i tako pokušava zadržati zakonom dozvoljenu brzinu od 25 km/h. Nedostatak je i da se svjetlo napaja baterijom. Sa druge strane, ovaj E-Bike poentira sa integriranom bravom bicikla i vrlo dobro pozicioniranim akumulatorom (ispod sjedišta).

Masa: 27 kg, cijena: 1.899 EUR.

Bechle I-vela

Pozitivo: Penjanje i silazak sa bicikla djeluju jednostavno. Također, u prednjem točku postavljeni živahni motor pokreće se i usporava ručicom koja je prijatna i jednostavna za korištenje. U svakodnevnoj upotrebi pomalo smeta da se baterija tek nakon demontaže sa sjedišta može ponijeti sa sobom. Također, točkovi se teško okreću bez podrške motora.

Masa: 29 kg, cijena: 1.915 EUR.

Hercules Idos 7

Positivne strane su snažni motor i stabilni okvir, što, ipak, ne može ublažiti negativni utisak zbog aljkavosti u detaljima. Kočioni provodnici su djelomično montirani na kućište kabla, utikač i utičnica ne “dihtuju” kako treba. Uz to, motor je relativno bučan, a kada se isključi, pedale se izuzetno teško okreću. Kupci u cjenovnoj klasi ovakvog bicikla sigurno očekuju više.

Masa: 28 kg, cijena: 1.599 EUR.

Gepida Reptila 1000

E-Bike koji je pokazao i neke negativne osobine: Točkovi i pedale su loše obrađeni, motor je slab, punjač nije u skladu sa europskim standardima. Lista mogućnosti za poboljšanja je duga. Međutim, baza (ram, vozne karakteristike, 8-stepeni mjenjač) je solidna i jednostavna za svakodnevnu upotrebu, opcija je litijum-ionska baterija. Masa: 28 kg, cijena: nema podataka.

Elite Bernstein

“Fenjeraš” na testu. U teroriji, bicikl može udobno ubrzavati preko ručice gasa (bez ikakve pomoći pedala). Međutim, u praksi može doći do prekida u napajanju što je izuzetno opasna situacija. Kočnice su slabe, do baterije se može doći tek nakon demontaže sjedišta. Jedina dobra osobina – mali otpor pri okretanju pedala.

Masa: 30 kg, cijena: 1.395 EUR.

Tabela ÖAMTC ocjena:

Model Prvi dojam Završna obrada Vožnja ÖAMTC ocjena
KTM eCross 0 + + Dobar
Giant Twist Comfort CS Lite + + + Dobar
Merida City 7 Electric 0 ++ + Dobar
ANWB Adventure Lithium 0 + 0 Dobar
Bechle I-Vela 0 + 0 Dobar
Hercules Idos 7 0 + 0 Dobar
Gepida Reptila 1000 0 0 0 Zadovoljava
Elite Bernstein 0 0 0 Dovoljan

Izvor: AUTO PLUS , broj 100 (novembar/studeni 2009.)

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.