Savjeti početnicima

Uradi sam: odzračivanje hidrauličkih kočnica

Ako imate hidraulične kočnice, sigurno ste se bar jednom suočili sa pojmom “odzračivanje kočnica” kao nešto što je dio obaveznog i redovnog održavanja. Stoga smo odlučili napraviti jedan mali tutorijal kako ovo napraviti “u kućnoj radinosti”.

Otprilike za sve kočnice postupak je sličan, za neke trebate određene nastavke i adaptere, a za neke ne. U slučaju kočnica koje obrađujemo u ovom tekstu (Avid Juicy Five ) su potrebni nastavci. Shimano kocnice ne koriste nastavke, nego imaju ispupčenje na koju se navuče crijevo i vrši odrzračivanje.

DSC06164_1

Alat potreban za odzračivanje:

  • Imbus ključ 5mm, za skidanje čeljusti, može i bez skidanja ali je teže
  • Torx ključ, za odvijanje šarafa za ispuštanje ulja. Kod Shimana je potreban imbus ,a ne torx.
  • Šprica, što veća to bolja, da ne bi morali stalno dolijevati ulje, dostupna u svakoj u apoteci i košta oko 1KM
  • Crijevo(isto kupiti u apoteci , ne treba dugo , nije skupo)
  • Ulje, zavisno od kočnica koje koristite , mineralno ili DOT, u našem slučaju je DOT . Shimano kočnice koriste mineralno ulje. Na kočnici piše koje ulje treba, SAMO TO MOŽE I NI JEDNO DRUGO

DSC06165_1 DSC06166_1

1) Za početak trebate izvaditi pakne i raširiti klipove, to radite da ne bi zamastili pakne (što nije dobro)

ž DSC06169_1

2) Kada izvadite pakne trebate raširiti klipove (dijelovi čeljusti koje guraju pakne jedne prema drugoj)
PAŽNJA: Ne raditi to sa oštrim ili špicastim predmetima jer rizikujete da oštetite klipove. Ako ne možete da vratite do kraja klipove, onda imate viška ulja u sistemu, pa uradite ovaj korak kada otvorite šaraf za ispuštanje ulja (objašnjeno u narednim koracima).

DSC06170_1

3) Kada ste raširili klipove (ako ste uspjeli) otvarate šaraf za ispuštanje ulja na čeljusti i “spajate” špricu. Spajate na čeljusti zato što je zrak lakši od ulja i on će izlaziti na ručicu. Ako bi spojili na ručicu, on ne bi izlazio na čeljust nego bi se zadržavao u sistemu i pravio problem.Ako niste bili uspjeli raširiti klipove, sada biste trebali moći to uraditi jer kroz sistem može izaci ulje. Kad ste to uradili, improvizirajte neki predmet da stavite između klipova da ne izađu dok budete odzračivali kočnice, može od papira ili gume.

DSC06176_1 DSC06175_1

4) Sada namještate ručicu tako da je otvor za dosipanje ulja u ručicu na najvišoj mogućoj tacki. Poslije toga otvarate otvor za ulje na ručici i spajate nastavak. Ja sam sebi napravio posudu od PVC boce zato što mi je tako lakše pratiti zrak kako izlazi.

DSC06177_1 DSC06174_1

5) Laganim pritiskanjem šprice počinjete ubacivati ulje u sistem. Na ručici pratite posudu i izlaz zraka (mjehurići), a odzračivanje je završeno tek kada zrak prestane izlaziti. Da bi ste bili sigurni u ovo, postupak koji smo opisali ponovite nekoliko puta uz blago kuckanje po tijelu ručice kako bi ubrzali izlazak mjehurica zraka iz sistema.

DSC06178_1 DSC06171_1

6) Kada više nema zraka,odvnite špricu, zavrnite šaraf za dosipanje ulja, te nakon toga skinite na ručici posudu i spojite špricu na isti otvor. Laganim povlačenjem šprice izvlačite iz ručice zrak. Svaki put kada izvučete zrak, pritisnite malo špricu da ulje popuni mjesto gdje je zrak bio, to uradite 2-3 puta, jako nježno. Kada to završite, skinite špricu i zavrnite šaraf za dosipanje ulja.

7) Cišcenje je od presudne važnosti: alkoholom (najbolje medicinskim) prije vraćanja pakni očistite sve lijepo da ne bi zamastili pakne.

DSC06181_1

8) Vratite pakne na mjesto

ž

Kočnice bi nakon ove intervencije morale biti osjetno “tvrđe” i mnogo sigurnije za vožnju 🙂

Tekst i foto: Adnan Cipurković

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.