Stručne teme

Oficijelno predstavljen SRAM XX1 (1×11)

Kako smo već pisali prije mjesec dana (http://www.mtb.ba/sram-xx1-201/) ovih dana je i oficijelno predstavljen novi revolucionarni MTB pogonski set kompanije SRAM.

Iz naslova se lako može zaključiti da novi pogon ima 1×11 brzina što bi neupućenom čitaocu zvučalo kao degradiranje dosadašnjih standarda 3×9 i 2×10, međutim kada se  opseg omjera bolje analizira dolazi se do zaključka da je najveći dio korisnog omjera prenosa zadržan. Ovo je postignutno relativno jednostavno: na dosadašnji 9-fazni standard kasete dodana su dva zupčanika, najmanji sa 10 i najveći sa 42 zupca.

Ipak, da se ne radi o pukom dodavanju dva zupčanika na postojeću kasetu, pokazuje i niz drugih izmjena na ostalim pogonskim komponentema. Tako je recimo izbacivanje dva/jednog zupčanika sa pogona natjeralo inženjere da profil pogonskog zupčanika dorade tako na način da lanac na njemu bude što stabilniji. Uz novi XX1 zadnji mjenjač za tzv. kvačilom koje osigurava konstantno zatezanje lanca postignuta je znatno bolja stabilnost lanca a time i sigurnost u vožnji.

Pored dodavanja zupčanika, jedna od značajki nove kasete jeste i mnogo “otvorenija” konstrukcija koja osigurava mnogo bolje čišćenje od blata. Uz manju masu u odnosu na dosadašnji način konstrukcije te planirano duži vijek trajanja, sama kaseta je hlave vrijedno unaprijeđenje.

Razvoj novog pogonskog zupčanika SRAM XX1 grupe imao je nekoliko ciljeva, a prije svega veća stabilnost lanca (preveniranje spadanja lanca u vožnji), tiši rad, manja masa a veća izdržljivost. Sudeći po prvim utiscima testnih vožnji, postignuti su svi ciljevi i to prvenstveno zbog same konceptualne razlike u odnosu na dosadašnje pogonske zupčanike. Novi zupčanik je naime dizajniran da konstrantno drži lanac bez prebacivanja. Ovo su inženjeri SRAM-a iskoristili da profilišu zupčanik tako da savršeno naliježe na lanac i time znatno unaprijede stabilnost i smanje buku prilikom pedalanja.

Problem opsega pogonskih omjera koji se javio izbacivanjem pogonskih zupčanika preveniran je ponudom pogona sa različitim brojem zubaca. Tako će se na tržištu moći kupiti pogoni sa od 28 do 38 zubaca, zavisno da li vam bicikl treba više za srmih uspona, ili za ravnijeg terena. Prosječna masa novog pogona sa ležajem iznossi 650g.

Jedna od najatrktivnijih novina novog pogonskog seta jeste zadnji mjenjač XX1 sa tzv. kvačilom. Radi se naime o relativno jednostavnom mehaničkom mehanizmu koji u vožnji zaključava ogib kaveza za zatezanje lanca. Prilikom prebacivanja brzina, povlačenjem sajle, prvo se otključava kavez što omogućava pomjeranje glavnog paralelograma i prebacivanje brzina. Nakon što se promijeni brzina, kavez se ponovo zaključava što u vožnji, pogotoov na spustu, osigurava sigurnu vožnju bez spadanja lanca.
Posljednje u nizu XX1 novina jesu naravno prebacivači (šifteri) koji podržavaju novi 11fazni prenos.

 

 Obavezno pogledati promo video o razvoju nove SRAM grupe.

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.