Autor Tema: Potrošnja diskova i pakni  (Posjeta: 4332 vremena)

Heisenberg
*

  • Početnik na forumu sa 11 postova

  • Offline
Potrošnja diskova i pakni
« u: 02.09.2017 u 01:14 »
Pozdrav.
Imam problem sa zadnjom kočnicom, naime u zadnje vrijeme sam primjetio da mi se baš brzo istroše pakne na zadnjoj kočnici.Sumnjam, ali opet ne znam, pa pitam da li neko slučajno zna da mi nije do diska koji nenormalno jede meso pakne.Na dodir je nenormalno oštar i vidim da je i on pojeden, nema više tu debljinu od 2mm već 1,6mm,i kako da znam kad je disk istrošen?

Nemojte mi pisati o nepravilnom kočenju itd....

Shelby
*****

  • Administrator
  • Zaradio penziju na forumu sa 741 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #1 u: 03.09.2017 u 00:17 »
Zdravo,
svi rotori imaju odredjenu fabricku debljinu i debljinu pri kojoj se bacaju, ako ti je rotor nov bio 2.0mm debeo onda imas Magurine rotore, ako je Shimano onda je bio 1.8mm. Koje su ti pakne pozadi i koja smjesa?
Scott Scale 50 Custom

Mountain biking!
Because for football, basketball and tennis you only need one ball.

Heisenberg
*

  • Početnik na forumu sa 11 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #2 u: 03.09.2017 u 10:15 »
Za smjesu stvarno ne znam, a pakne su shimano, kočnice su TektroAuriga hidraulične, zadnji rotor 160mm.
Da li ima uticaja izgled, tj. oblik diska na potrošnju pakni.Ovaj moj disk je baš rupičast.

Hvala puno na odgovoru...

meri
***

  • MTBA član
  • Zaradio penziju na forumu sa 1299 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #3 u: 03.09.2017 u 14:43 »
Rupice nemaju veze, one su tu radi smanjenja tezine i brzeg hladjenja. Po svemu sudeci to sto opisujes mi lici na ostecenost diska, nesto kao da je izgreban pa je postao abrazivniji na pakne nego inace. Pokusaj sljedece: te zadnje pakne stavi naprijed a prednje nazad i vidi hoce li se isto desavati. Ako i njih bude trosio onda je def. do diska kojeg moras zamijeniti. Prije toga ne bi lose bilo da provjeris da li ti klipovi dobro rade, tj. da li se pakne nakon kocenja vracaju i ostavljaju prostor izmedju tijela pakne i diska (moguce da ti koci konstantno i tako brze trosi, ali to bi dosad primijetio).

Takodje, neke pakne se naprosto brze trose. Takve su npr. pakne sa "organic" smjesom, ali recimo ja ih radije koristim nego "metal". Tacno je da su mekse i brze se trose ali zato su pri kocenju nekako "mekse", ne blokiraju mi tocak na svaki stisak i manje cvile na mokrom. Sto bi se reklo, dobijes na mostu izgubis na cupriji.

Ako kupujes pakne preko neta imas dobar izbor na http://www.discobrakes.com/ Veoma su pouzdani, rok za dostavu obicno sedam dana do Sarajeva, nema carine.... Ja kupim odmah po cetiri para pa tako cijena bude jos niza.
Kada ostarim zelim da pricam sta sam radio u zivotu, a ne sta sam zelio da radim!

faketowsky
**

  • Uhodava se na forumu sa 52 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #4 u: 07.09.2017 u 09:32 »
Da ne otvaram novu temu, nadam se da ce neko vidjeti moj upit..
Prvo mi je biciklo sa disk kocnicama, pa nemojte zamjeriti ako je pitanje glupo ili noobovsko :D
Primijetio sam da mi se disk zadnji brzo grije, tacnije prilikom skorasnjeg spusta niz jedno strmo brdo, poceo je da smrdi, i kad sam ga dotakao prstom, mogu reci da sam se opekao fino.
Isto tako sam primijetio da kad stisnem rucicu za kocenje, sad treba dosta vise da pocne kociti, dakle ne koci kao na pocetku nakon sto malo stisnem, vec je onaj"hod" rucice duzi.
Eh sad, je li ovo znak da su pakne istrosene ili su pri kraju? Ili je disk ostecen? Ili nesto trece
Kocince su TectroDraco, ne znam za sirinu i sve ostalo jer se ne razumijem..

P.S.
Ako budem morao mijenjati, koje plocice da kupujem?

Shelby
*****

  • Administrator
  • Zaradio penziju na forumu sa 741 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #5 u: 08.09.2017 u 12:26 »
@faketowsky

Eh ovako u crtama cu ti odgovoriti:

- nikad nemoj prstima dodirivati kocionu povrsinu rotora jer kao prvo ces se oprziti, a kao drugo prenosis masnocu sa prstiju koja kontaminira pakne i rotor sto rezultuje slabim kocenjem
- ako ti se grije samo zadnji rotor mozda previse kocis zadnjom kocnicom?
- to sto je smrdilo moze biti da je sagorila nakupljena masnoca i prljavstina a moze biti i da su pakne slabijeg kvaliteta pa da su pocele "goriti"
- ako ti sada kocnica slabije koci znaci da su se pakne pod velikom temperaturom "ugladile/ustaklile" tj. kocioni sloj se iz hrapavaog pretvorio u glatki sloj, trebas ih izvaditi i ismirglati
- rotor ne bi trebao biti ostecen a potrosenost pakni mozes provjeriti na sam pogled
- svake pakne su tipske i kad budes trebao mjenjati trazis iskljucivo svoj model, za Tektro kocnice obicno odgovaraju i Shimano pakne
Scott Scale 50 Custom

Mountain biking!
Because for football, basketball and tennis you only need one ball.

faketowsky
**

  • Uhodava se na forumu sa 52 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #6 u: 09.09.2017 u 00:30 »
@faketowsky

Eh ovako u crtama cu ti odgovoriti:

- nikad nemoj prstima dodirivati kocionu povrsinu rotora jer kao prvo ces se oprziti, a kao drugo prenosis masnocu sa prstiju koja kontaminira pakne i rotor sto rezultuje slabim kocenjem
- ako ti se grije samo zadnji rotor mozda previse kocis zadnjom kocnicom?
- to sto je smrdilo moze biti da je sagorila nakupljena masnoca i prljavstina a moze biti i da su pakne slabijeg kvaliteta pa da su pocele "goriti"
- ako ti sada kocnica slabije koci znaci da su se pakne pod velikom temperaturom "ugladile/ustaklile" tj. kocioni sloj se iz hrapavaog pretvorio u glatki sloj, trebas ih izvaditi i ismirglati
- rotor ne bi trebao biti ostecen a potrosenost pakni mozes provjeriti na sam pogled
- svake pakne su tipske i kad budes trebao mjenjati trazis iskljucivo svoj model, za Tektro kocnice obicno odgovaraju i Shimano pakne
Hvala na lijepom odgovoru.
Moje naredno pitanje? Kad je spust strm, kao sto je bio ovaj makadamski na kojem mi je pocelo to da smrdi , kako uopste da kocim? Jer ako krenem i prednjom da kocim, onda idem naglavacke..ja na tom spustu nisam smio da pustam zadnju kocnicu nikako, jer onda bi se razvila velika brzina, tek tad ne bih mogao da se zaustavim i proletio bih.. Drug se npr spustio tu sa obicnim kocnicama V brake.
- I ne znam vaditi plocice. je li komplikovano?
- I kako pogledom da znam koliko su istrosene?
Mozda su glupa pitanja, al prvo mi je biciklo sa ovim kocnicama.. jbg

Shelby
*****

  • Administrator
  • Zaradio penziju na forumu sa 741 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #7 u: 09.09.2017 u 17:07 »
Bilo kakav da je spust i kocenje, uvijek kocis sa obje kocnice, nerijetko cak i vise prednjom jer pri kocenju centar mase ti se pomjera naprijed sto dopusta jace kocenje prednjom a da tocak ne zablokira. To sto si ti radio je greska i vjerovatno si pregrijao kocnicu jer se nikada kocnica ne drzi konstantno, koci se samo u intervalima (izuzetak su spori tehnicki spustovi preko korijenja/kamenja/itd). Na glavu neces sigurno odletiti osim ako ne stisnes rucicu k'o sivonja.
Vadjenje pakni je vrlo jednostavno, odvrnes 2 sarafa koji celjust drze na ramu/amortizeru, i onda imas jedan mali sigurnosni sarafic koji pakne drzi na mjestu sa gornje strane i nakon njega izvadis pakne zajedno sa limom, evo yt link jer ces tako najlakse skontati:

Sto se tice potrosenosti, kocioni materijal (ne cijela pakna) je obicno debeo 2mm i po uputstvu mijenja se na 0,5mm, mada je bolje i prije.
« Zadnja izmjena: 20.09.2017 u 12:10 od Shelby »
Scott Scale 50 Custom

Mountain biking!
Because for football, basketball and tennis you only need one ball.

faketowsky
**

  • Uhodava se na forumu sa 52 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #8 u: 09.09.2017 u 23:14 »
Bilo kakav da je spust i kocenje, uvijek kocis sa obje kocnice, nerijetko cak i vise prednjom jer pri kocenju centar mase ti se pomjera naprijed sto dopusta jace kocenje prednjom a da tocak ne zablokira. To sto si ti radio je greska i vjerovatno si pregrijao kocnicu jer se nikada kocnica ne drzi konstantno, koci se samo u intervalima (izuzetak su spori tehnicki spustevi preko korijenja/kamenja/itd). Na glavu neces sigurno odletiti osim ako ne stisnes rucicu k'o sivonja.
Vadjenje pakni je vrlo jednostavno, odvrnes 2 sarafa koji celjust drze na ramu/amortizeru, i onda imas jedan mali sigurnosni sarafic koji pakne drzi na mjestu sa gornje strane i nakon njega izvadis pakne zajedno sa limom, evo yt link jer ces tako najlakse skontati:

Sto se tice potrosenosti, kocioni materijal (ne cijela pakna) je obicno debeo 2mm i po uputstvu mijenja se na 0,5mm, mada je bolje i prije.
Hvala lijepo na objasnjenje
A sto se tice spusta, spust je bio takav, da ako bih pustio kocnicu kako kazes, dobio bih veliko ubrzanje,  i na narednoj krivini pri kocenju tocak bi poceo da proklizava, odnosno ne mogu da se zasutavim, jer idem prebrzo. zato sam morao da drzim kocnicu skoro pa non stop...

Makso
****

  • Prekaljeni forumaš sa 308 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #9 u: 09.09.2017 u 23:29 »
@Shelby je mislio da kočiš u intervalima (neka me ispravi ako griješim), tj. kočiš sa obe kočnice prednjom uvijek malo jače, stisneš kočnice i držiš par sekundi i pustiš i tako dok ne spustiš brzinu, tako da kočnice ne mogu da se pregriju, od jakog pregrijavanja se može desiti da propane kočnica i onda šta bude.
Prilikom kočenja uvijek težište prebacuj što je više moguće nazad da bi mogao malo jače da kočiš prednjom kočnicom, jer prednja te zaustavlja, ja znam nekad na spustovima i ne koristiti zadnju kočnicu, iako imam tektro kočnice koje nisu bog zna šta.
Pogledaj na YT, imaš tutorijala vezanih za kočenje na jačim spustovima.

Heisenberg
*

  • Početnik na forumu sa 11 postova

  • Offline
Odg: Potrošnja diskova i pakni
« Odgovori #10 u: 10.09.2017 u 01:12 »
Hvala svima, zamjenio sam pakne i skinuo oštre riseve sa diska sa šmirg papirom.Nadam se da će biti od koristi ;)