Testovi bicikala i opreme

Elektro-pogon MTB bicikala

Iako elektro-pogon djeluje samo kao pomoć u vožnji brdskog bicikla, a ne kao stalni pogon poput motocikla, on pristalice ovog sporta dijeli u dvije skupine: ZA i PROTIV. Ponuda modela konstantno raste pa je vrijeme da uporedimo postojeće sisteme. Sve više renomiranih brendova pored svojih normalnih brdskih bicikala nude i modele sa električnim pogonom. Pored HT bajkova tu je i sve veći broj FS modela, a na posljednjem Eurobike sajmu viđeni su i prvi Twentynineri s dopunskim elektro-pogonom. Kod E-bajkova se u stvari radi o takozvanom Pedalecs sistemu, čiji motor služi kao pomoć snazi mišića. Snaga e-motora se aktivira pomoću senzora za mjerenje pokreta pedale ili snage. Više smisla imaju senzori za mjerenje snage koji sa obzirom upotrebljene snage mišić regulišu upotrebu e-motora.

Ostaje pitanje kome su e-bajkovi od koristi i za koju svrhu. To mora svako za sebe odgovoriti nakon opisa elektrosistema u nastavku. Zato smo uporedili različite koncepte. Najveća kritika, pored kratkotrajnih baterija je velika ukupna težina bicikla koja u ovom slučaju premašuje 20 kg. To praktički onemogućava nošenje i guranje bicikala u nedostupnim predjelima. Zatim treba računati na težinu dodatnih baterija koje morate nositi na duže ili višednevne ture. Za Transalp pionira Uli Stanciu-a to je bilo mukotrpno saznanje na njegovom petodnevnom putovanju sa različitim modelima e-bajkova. Međutim nije bilo sve negativno, prije svega svidio mu se “turbo-efekt” koji se osjetno primijeti i na najmanjem stepenu elektro pogona. Geometrija i handling također nisu bili tako loši kao što se priča. Testbajkovi koje je on vozio imali su središnje motore u ramu što se ispostavilo pozitivno za handling, pa dirigovanje na tehnički laganim singltreilovima nije predstavljalo problem. Nakon što su e-motori kod gradskih i trekking bicikala postali pravi šlager, postoji mogućnost da će se probiti i u brdskom biciklizmu. Korisnici bi mogli biti biciklisti koji preferiraju laganiju vožnju na tehnički manje zahtievnom terenu (makadam, lagani singltreilovi). Više nego upitno je dali će DH i Freestyle vozači svoje i onako već teške bajkove dodatno otežati sa 10kg. Ali izazov je tu, pomoću motora mnogo je lakše dokučiti još neosvojive visine i singltreilove.

Iduće sedmice samo na portalu MTB.ba pročitajte utiske i ocjene testa najekskluzivnijeg MTB elektro bicikla dostupnog na svjetskom tržištu, FLYER X-Serie.
Kako smo testirali i kakvim se čini ova nova tehnologija u praksi otkrit ćemo našim čitaocima uz pomoć kompanije Vision Trade koja na BH tržištu prodaje i zastupa Trek bicikla.

 

Elektrosistemi za brdska bicikla

Ova tri sistema su najčešći na svjetskom tržištu

1. Naba Motor, npr. BionX

Pozitivno

  • mogućnost naknadne ugradnje
  • snaga motora
  • punjenje baterije na spustu (do sada sa slabim efektom)

Negativno

  • nepovoljna raspodjela mase (zadnji točak)
  • samo u kombinaciji sa teškim naba-mjenjačima

 

2. Sredisnji motor, npr. Bosch

Pozitivno

  • dobar handling zbog cetralne pozicije motora i niskog težišta
  • mogućnost upotrebe svih mjenjača
  • lagana demontaža zadnjeg točka

Negativno

  • potreban poseban ram
  • nije moguće punjenje baterije vožnjom nizbrdo

 

3. VIVAX ASSIST (nekadašnji GRUBER)

Pozitivno

  • pogon se nalazi u sjedišnjoj cijevi što ga čini nevidljivim
  • lagan motor, samo 1,8kg
  • bicikl je bez kompromisa upotrebljiv i bez paljenja e-motora
  • mogućnost naknadne ugradnje

Negativno

  • iako se motor ne vidi, nažalost nije i nečujan
  • u poređenju sa konkurencijom niska snaga motora
  • kratkotrajna baterija

Izbor brdskih bicikala sa e-motorom na svjetskom tržištu

Tekst: Ervin Hastor

mekee
Za život i provod zaradjuje kao programer. Vozi srebreni FS bajk i rijetko ga pere.
http://www.mtb.ba

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.